Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg under februari 2013

Av Petra - 28 februari 2013 12:27

Oj vad jag blivit dålig på att uppdatera igen, illa! Men har haft fullt upp större delen av dagarna så det blir som det blir ibland. Vilket fall som har jag hunnit med tre pass sen sist jag skrev.


1. Tisdags med Sassa. Ett par min uppvärmning på crossen sen styrkepasset i ett jäkla tempo. Gick bra trots lite trötta ben. Fortsatte med boxpasset som gick super! Det var fullt rum och vi fokuserade lite bättre än sist. Kunde redan känna en viss skillnad i teknik och ork, hur det nu gick till vet jag dock inte! =)


2. Onsdag kväll (med huur många andra som helst...) Blev löpprogrammet och ett helt ok ben/rumpa pass. Var ganska mör i låren efter löpningen + mängder med folk i styrkerummet. Det är på sätt och vis roligt och jag tycker det är roligt att titta på vad andra gör för övningar och så, men när det är svårt att följa sin plan blir det lite jobbigt.

Bägge dessa dagar hade jag turen att ögongodiset var där = en Petra med ganska öppna ögon ;)


3. Torsdag morgon. I morse var det bra mycket fler människor än de andra gångerna jag varit där tidigt men jag kunde fortfarade göra det jag ville utan att bli "störd". Sprang löpprogrammet och körde mitt axelpass och känner mig faktiskt starkare där. Löpning två gånger inom 12 timmar är dock inte optimalt, benen var bra trötta mot slutet! 

Har kommit fram till att jag springer som lättast när jag inte ser "resultatet", det blir liksom inte lika jobbigt när man inte ser hur långt man har kvar. Det brukar gå bra och jag har tagit bort handduken/tröjan när det varit ca 30 sek kvar av intervallen. Idag gick första löpningsdelen så enkelt att jag var helt fel och tittade först när jag hade sprungit 30 sek "för mycket" =P Aja, bara tacka och ta emot! (Andra löpdelen gick dock jobbigare än vanligt ^^,)

Något som retar mig när det gäller löpningen är att känningarna jag hade i axeln innan operationen är tillbaka. Har inte känt något tidigare men både igår och idag har där funnits en lätt värk. Hrm!


Nu blir det, nog, helvila två dagar (ska dock rida =D) Sen kör vi igen på söndag! =)


 

Av Petra - 28 februari 2013 09:30

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet

Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Dag 5- Snyggaste kändisen

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem1

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Ta tjänstledigt en period och resa

     

 

Köpa mig en drömbil


 

 

Betala av avbetalningar och sen spara resten. Fast samtidigt levt ett bra liv och hjälp vänner och familj =)



 

 

 

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Av Petra - 27 februari 2013 14:45

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet

Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Dag 5- Snyggaste kändisen

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem!

Cecilia Elisabeth - Tja, vad jag tycker. Tycker nog inget iom jag aldrig hör dem ändå, de står bara på mina id:n =P

 

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Av Petra - 26 februari 2013 20:00

I söndags lyckades jag med två (del)mål.

Nr 1 - 1 minut plankan på bra sätt. Efter Sassa lyckades kunde jag ju inte vara sämre =P

Nr 2 - 15 min löpning i sträck. Och dessutom utan att känna mig död efter, som var det egentliga målet.


Eftersom dessa uppnåts går jag nu vidare, 2 min plankan och 30 min löpning innan jag åker på semester låter väl ganska rimligt va? Hoppas och misstänker att dessa kommer uppnås innan dess, isf är det bara att sätta nya!


Just nu står jag väl och bankar slag mot Sassa, eller tvärt om, vilket fall som är det box som står på schemat! Jag föll för det direkt förra veckan och hoppas på lika bra idag. Och kanske lite mer konsentration från min sida ^^, Innan har vi gjort vårt styrketräningsprogram och kramat musten ur musklera - förhoppningsvis!


 

Av Petra - 26 februari 2013 16:51

Jag sa direkt när vi bokat resan att jag måste gå och fixa ett nytt pass nu, annars skulle jag glömma det. Tror ni jag har varit iväg än? Icke... Men däremot har jag inte glömt =) Problemet med att komma iväg är framförallt att de har öppet 9-19 vardagar, jag jobbar 9.15-18.15 = dåligt med tid att hinna. Lördagar har de öppet 9-14, men när det är helg är ju inte ens första tanke att åka till polisen och fixa nytt pass, dumt nog... Min helg är ganska tom så kanske kommer iväg på lördag eler träningen, återstår att se!


I övrigt har 1/3 av väntetiden gått, jag är klar med mina Twinrix sprutor (eller ja, en till men det är först om ett år), jag har pratat med VC om dukoral, jag har nog hittat en väska som kan funka, jag har gjort adresslappar och jag har betalt själva resan. Vad gör jag nu då mer än väntar?! Absolut ingenting troligtvis. Tiden går fort och snart är det dags att börja packa den där väskan. Som jag längtar!!! =)


Av Petra - 26 februari 2013 16:47

Måndag:

Vila

Tisdag:

Styrketräningsprogram med Sassa + Box 

Onsdag:

Löpprogrammet + Styrka (Ben, Rumpa)

Torsdag:

Cross + Styrka (Axlar, Bröst, Rygg)

Fredag: 

Löpprogrammet

Ridning?

Lördag:

Cross/Vila

Ridning?

Söndag: 

LöpprogrammetStyrketräningsprogram med Sassa

Ridning?

 

Tror det blir så här, helgen är helt öppen och därmed osäker =P

Av Petra - 26 februari 2013 11:30

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet

Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Dag 5- Snyggaste kändisen

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Har många såna men väljer en som är lite extra långt in i hjärtat <3

 

 

 

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem1

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Av Petra - 25 februari 2013 20:45

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet

Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Dag 5- Snyggaste kändisen

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 
Blev mer än en bild, nyår i Tyskland 11-12 =)

 

     

 

 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem1

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Ovido - Quiz & Flashcards