Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Petra - 11 februari 2013 15:00

Måndag:

Promenad med bägge pojkarna (förhoppningsvis)

Tisdag:

Styrketräningsprogram med Sassa + Cross + Powerwalk

Onsdag:

Cross + Extra strech 

Ridning? (beror på underlaget/väder)

Torsdag:

Powerwalk + Styrka (Axlar, bröst, rygg)

Fredag: 

Massör på morgonen

Styrka hemma

Ridning? (beror på underlaget/väder)

Lördag:

Powerwalk ute (ev i skrylle efter jobbet)

Söndag: 

Styrketräningsprogram med Sassa + Cross

Ridning? (beror på underlaget/väder)

Av Petra - 11 februari 2013 14:15

Va på gymmet i tid igår och sprang mitt löppass, kändes lite jobbigt men inte mer än att det var skönt! Efter det blev det som sagt styrka med Sassa. Vi tog oss igenom det utan problem och det kändes bra, lite småjusteringar i ordningen bara =) Verkar som om min kropp behövde lite nytt för igårkväll hade jag faktiskt lite träningsvärk i låren, första gången på länge! Imorgon provar vi program 2, tror det blir lika bra det! Innan jag lämnade gymmet tog jag 20 min till på bandet, pw med motlut som landade på nästan 2,2km. 


 


Efter träningen åkte jag och storhandlade, 5 papperspåsar fick jag ihop och fyllde frys och kyl där hemma. Inte blev det bättre av att jag ställde mig och gjorde 5 olika rätter som skulle portionfrysas. Var stolta över mig, jag stod och lagade mat i nästan 3 timmar. Men med bra, hög musik gick det som tåget =) Gjorde lite kyckling, sweet chili korvgryta (denna blev spännande) och två fiskrätter + stekte kött till dagens lunch. Fy fasen vad nöjd jag var sen! Belönade mig själv med att tuffa bort till Emma och kolla senaste avsnittet VD (och försökte kolla ett Glee, men hängde sig bara) + när jag kom hem igen gjorde jag iordning en tallrik med färsk frukt och vaniljkesella och satte mig framför tvn med VD sägong 1 i DVDn. Tycker alltid det är lika roligt att gå tillbaka och börja om i serier jag gillar! 


Nu väntar jag på att jag ska få gå på lunch - idag blir det kött, sallad (glömde köpa gurka igår, katastrof!!) och kall sås. 

Av Petra - 11 februari 2013 10:36

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet

Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Dag 5- Snyggaste kändisen

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Mina, numera inte så, fina pumaskor!


 


Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem1

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Ovido - Quiz & Flashcards