Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg under september 2013

Av Petra - 28 september 2013 16:09

Jaha, då har vi varit här i snart ett dygn och gjort "det mesta". Igår em när vi kom fick jag först en ansiktsbehandling och avslappnande ryggmassage - döhärligt!! Innan det hade vi varit en sväng i poolen och kollat läget =) vi fortsatte med middag och sen var det nästan dags för sängen.
Vi fick ett superrum och sov tillräckligt bra för att vara utvilad! Tummen upp på det.
Korridoren och rummet.

Dagen började med en ca 5 km joggingtur tillsammans med Tanja, galet så jobbigt sista biten var... Tur jag hade någon som peppade mig! Utsikten vi hade gick inte av för hackor så motivationen var hög, orken var det lite sämre med - men det är bara att fortsätta träna så kommer det med. Nästa mål uppsatt är klara 5km hemma på samma tid som jag gjorde i Malmö förra helgen, dvs 36min. Har även som mål att klara Vårruset på under 33min, det går i maj har jag för mig så bara att springa på! Vintern ska innehålla mycket konditionsträning, både intervaller och långsträckor.
Ikväll någon gång har jag tänkt utnyttja gymmet de har här, litet men ska inte bli så avancerat.
Och ja, det är badrock som är helgens dresscode ;)

Vet inte när vi åker hem imorgon men när vi är hemma igen så åker jag och Alice iväg till Lomma beach med Micky, hoppas på lika fint väder som det varit idag då vi tänkt fotografera <3 En vecka idag...!

Nähä, nu fick jag inte sitta här längre - fika på schemat. Återkommer vid senare tillfälle! Tjingeling

[Bild]

Av Petra - 27 september 2013 13:22

I veckan har jag unnat mig själv lite nya träningskläder och i onsdags kom första paketet, andra dök upp idag och det tredje kommer i början på nästa vecka =D Det är farligt att ha tid över och kolla på nätet...! Men skit i det, var i behov av lite nytt + införskaffat lite sånt som jag inte haft innan.
Bl.a blev det långa träningsbyxor, en löparjacka och en väska. Väskan är väl egentligen det jag behövde mest, för tillfället använder jag antingen en plastpåsar eller över armen. Inte en så bra metod kan jag ju informera - framförallt inte i min bil som vanligtvis (dessvärre..) är full med påsar/kläder.


De "stora" grejerna som kom idag, shoppat från SportStyler


         


Helgen blir nog väldigt lung träningsmässigt eftersom vi är på spa, men får se vad motivationen säger. Är ju taggad som fasen för tillfället =) Det återstår att se helt enkelt. Håller även på att försöka sätta ihop lite olika "program" inför min oktoberutmaning - mer om den i nästa vecka! =)


Nä, nu får jag jobba vidare! Inte så många timmar kvar, knappt en faktiskt sen säger jag trevlig helg! =D

Av Petra - 24 september 2013 10:44

Mina sulor gav upp helt i söndags, så igår fick jag så fint köra in till lund för att fixa ett par nya. En sådär kul utgift men ack så nödvändig. Jag började för nått år sen med Footbalance, ett par sulor som värms och sedan formas efter mina egna fötter. Sen jag skaffade dem har jag sällan ont i fötterna längre, vilket jag hade dagligen förr. Det kostar närmre 600kr, men det är det utan tvekan värt!


När jag ändå var inne på intersport tog jag tag i mitt "joggingskoproblem". Fick hjälp att kolla hur mina fötter belastas när jag springer och fick resultatet - helt normalt! =) Provade dessa Nike (bara typ 4 paret i räkningen =P) och föll ganska platt direkt. Underbart sköna, att de sen är snygga med är ju bara ett plus!     



Passade på att göra lite andra småärenden när jag ändå var på Nova. Bland annat fick jag lämnat in smycken för gravering, där bland min bildbricka jag fick i studenpresent av Emmson

Fick även skaffat en Powerpack - en protabel laddare är väl enklast förklarat. Så nu ska jag inte stå utan batteri igen + skaffade mig en laddarsladd till - nummer tre. Så nu ska jag väl klara mig =P


Sen blev det bråttom till Veberöd och ett styrkepass tillsammans med Sassa. Klockan var över 20 när vi körde igång men friviktsrummen var fullt av grabbar, i sina linnen och udda övningar, men vi fick till ett bra pass bägge två endå! Ikväll blir det först lite styrka sen är det dags att slåss igen =D 

Av Petra - 22 september 2013 19:59

Jaha, då har jag gjort debut =P Tillsammans med några tusen andra gav jag och Sassa oss ut i spåret och gjorde bägge en väldigt bra prestation med tanke på våra förutsättningar. Min tid stannade på 36.01 - personbästa och en väldigt nöjd Petra som gick i mål =D
Nu satsar vi på hårdträning i höst/vinter och till våren blir det vårruset, 5km!

I väntan på Sassa blev jag lite ego och galen =P

Kvällen har spenderats framför tvn. Jag har pillat runt med de nya finesserna på telefonen och upptäckt en och annan rolig detalj!

För tillfället så kollar jag på Ps.I love you - för typ 5 gången. En film jag gråter lika mycket till varje gång!

Blir sova tidigt ikväll, imorgon är det dags att komma tillbaka till vardagen. Iaf i två veckor, sen är det dags att skaffa en ny vardag..

Av Petra - 21 september 2013 08:58

Ligger forfarande under täcket men är definitivt dags att gå upp, frågan är bara - var finns motivationen till det?! =P

Sista veckorna har varit Galna!! Förra blev det över 200% jobb och denna ligger jag snart på 150% - snacka om att jag längtar till nästa helg! Då väntar Ystad Saltsjöbad fredag em till söndag, detta för att fira Görans födelsedag på lördagen =) På schemat står spabehandlingar, god mat, lugn och promenader med Sia (vovven). Kan inte bli mycket bättre!

Helgen efter däremot kommer bli den sämsta någonsin för mig. Beslutet är gjort och allt är bokat och klart - Micky ska under lördagen få somna in Jag har valt att låta honom "gå" på Pederslund, där hans trygghet är. Och sen begraver jag faktiskt honom på en superfin plats i skogen hemma i Löberöd =) Det känns super att få ha en plats där jag kan gå om jag känner för det <3

Det gör så sjukt jäkla ont att ens tänka på det, när jag ser honom busa med Flory så undrar jag om jag gjort rätt val - men ja! Jag är stensäker på att det är dags och att jag inte kommer ångra det en sekund sen när smärtan domnat lite. Vi har spenderat nära 7,5år tillsammans och det är självklart att jag inte vill släppa honom, han är en del av mig själv. Men det är även därför jag visste att det var dags att boka.

Min Vackring kommer få sina två bästa veckor nu och sen säger vi "Tack för den här tiden, vi ses snart igen <3"

Presentation

Ett mål kan vara långt bort, för att nå det gäller det att kämpa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards