Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg under november 2012

Av Petra - 26 november 2012 21:29

Denna veckan går i arbetets tecken (ännu en gång)! Imorgon är det personalmöte, onsdag granbacken som vanligt, på torsdag har vi event på kvällen och lördag julbord - visserligen inte jobba, men med jobbet! =)

Igår hoppade jag Flory uppe i ridhuset för andra gången och jisses vad mycket bättre det gick! Jag red ordentligt och då gick hästen bra - duktig flicka! Hoppade tom en oxer i galopp på ca 70 cm som ingenting, utan ett enda hjärnspöke! =D Hon är lite coolare än min egen gangster så går lite mer kontrollerat ^^,

Nu ska jag mysa vidare i soffan en stund innan det är dags att fodra!

Av Petra - 23 november 2012 12:45

Lunch nu, dock spenderar jag den på språng! Hämtat mina glömda serverings kläder, hämtat beasås till ikväll och nu fixar jag en macka i Dalby! Blir att kasta i mig den för börjar jobba igen om 15 min - och har 5 min att köra! Heja mig =P

Ikväll är det fest på GB igen - som jag längtat! =D

Av Petra - 23 november 2012 00:04

Det finns två personer i min närhet som jag har lite närmre än alla andra.
Två personer som får mig att le i alla situationer.
Två personer som jag känner lika väl som mig själv.
Två personer som hade kunnat fråga mig "Hjälper du mig?" vilken tidpunkt som helst på dygnet och jag hade svarat "Absolut".
Två personer som jag hade kunnat göra allt och lite till för.
Två personer som jag Vet hade gjort detsamma för mig, utan att behöva tänka en andra gång.

Dessa två personerna är något av det viktigaste i mitt liv och utan dem hade jag inte varit den som jag är idag!
Ni vet vem ni är - Tack för att ni finns för mig. <3

Av Petra - 11 november 2012 10:33

Så skönt att det bara är söndag! Gick hela gårdagen och räknade med att jobba idag, men icke =D

Dagen har redan börjat och stallet är nästan klart, bara kraftfoder och strö till Micky kvar + rida så klart! Har haft Zorro med mig både idag och igår och han har börjat lyda mig på riktigt nu, känns bra =) Åter till ridningen, Våfflan ska ut på heden tillsammans med Emma på Babe ( kan bli en spännande tur ) och Flory har jag än så länge ingen plan för, kanske lite tömköring?! Det återstår att se!

I övrigt ska jag försöka ge mig på att städa min bil och ev även lägenheten idag. Dötrist arbete men måste verkligen göra det =/ Tvätta hade också varit välbehövligt, men hur roligt är det?!

Av Petra - 10 november 2012 19:57

Jisses vilka veckor det varit.. Har inte hunnit med hälften av allt jag velat och behövt utan dygnet har mest bestått av jobb. Har hunnit jobba ca 140h på två vecko -, aaaalldeles för mycket, men ibland blir det så. Det positiva med att ha jobbat så mycket betyder även att jag har fått träffa Emmson och Edvin i mängder 

Satt och tänkte när jag körde bil innan och kom fram till att jag helt missat min "4års dag" med körkort - känns helt galet att jag nästa år för sätta mig i passagerarsätet och LÄRA UT hur man kör bil. Liksom hallå - jag blev ju precis lärd själv. "Körde" omkring på Granbackens parkering i 10 km/h och tyckte det gick skiit fort =P

Om ca två veckor är det återbesök med Micky, snacka om att jag redan håller på att bli nervös över vad veterinären kommer säga. Personligen tycker jag inte att hans svullnad är bättre, men Alice tycker knappt att den känns längre. Så jag får väl lita på henne! Vet inte vad jag gör om jag får ett dåligt besked... Nä, positiva tankar, positiva tankar =/

Nu ska jag fortsätta kolla Glee med Emma och mysa vidare! Ha det bra gott folk! =)

Presentation

Ett mål kan vara långt bort, för att nå det gäller det att kämpa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards