Motivation, vägen till målet!

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

"Oktoberutmaning"

Av Petra - 3 oktober 2013 17:30

Ja, jag sa ju för några inlägg sen att jag skulle ha en oktoberutmaning. Dock börjar den först andra veckan i oktober och pågår i två månader - men skit i det =P

Pga vad som händer i helgen har jag valt att inte börja förrän efter, för vet redan att det finns en stor risk att jag ej håller det isf!


Mål för oktoberutmaningen:

  • Viktminskning -5kg
  • Strama till kroppen och minska i cm
  • Klara 5km hemma på samma tid som Iformloppet
  • 0 godis/glass/kakor/läsk
  • 40 träningspass – Både styrka, kondition och grupp pass.

Basplanen ligger såhär:

  • Styrka 4 ggr / veckan
  • Kondition 3 ggr / veckan
  • Grupppass 1 gång / veckan

Som ni förstår så kommer jag få kombinera styrka och kondition/grupp vid mer än ett tillfälle i veckan.

 

Jag har satt ihop tre pass - ett överkropp, ett underkropp och ett helkropp. De innehåller mestadels friviktsövningar så att jag ska kunna göra dem hemma om viljan faller mig in. Första månaden tänker jag fokusera på överkroppen och andra månaden gå över till underkropp. 


Min vilja är att få ihop ett bra "diet" - för detta behöver jag dock hjälp. Vill inte ta bort något helt (mer än onyttigheterna) utan istället lyckas få en balanserad kost som jag fortfarande tycker om att äta! =) Det jag framförallt måste lära mig är hur jag får i mig mer protein, som det är i dagsläget får jag inte i mig tillräckligt. Ska be en vän som kan det där gå igenom det med mig.


Så på söndag em ska det vägas och mätas + testas vad jag klarar av i dagsläget. Ex rodd, hur långt orkar jag på 1 min. Benpress med en viss vikt, hur många såna kan jag på 1 min osv. Ska verkligen ge gärnet nu och klara mina mål - ingenting är omöjligt bara man verkligen vill kämpa för det! =D


Kanske inte en passande bild, men wow - jag älskar den!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 18 oktober 2013 12:45

fJaha, då har även denna jobbveckan gått (snart iaf). Jag har hunnit med en hel del men ändå inte tillräckligt - när är man egentligen nöjd?! Man stressar runt och försöker få plats med så mycket som möjligt under dygnets timmar och glömmer nästan bo...

Av Petra - 15 oktober 2013 09:45

                 

Av Petra - 14 oktober 2013 20:15

Hade bearbetat Micky tillräckligt mycket i slutet av förra veckan att jag orkade ställa mig och beställa lite olika fotogrejer med han på.     Det blev en canvasbild:   En fotoagenda (bara ett utkast, totalt innehåller den 16 bilder):   ...

Av Petra - 14 oktober 2013 11:45


Nu har det varit tyst här ett tag igen, mest för att jag inte haft en aning om vad jag ska skriva.. Förra helgens händelse var riktigt tung men stenen över bröstet har helt klart lättat. Åkte hem till Emmson på lördageftermiddagen och placerade mig i...

Av Petra - 4 oktober 2013 11:14

Idag mår inte kroppen bra, varesig psykist eller fysiskt.. Försöker verkligen hålla humöret uppe och vara som vanligt mot kunderna men shit vad svårt det är... Bara att jobba på det och hoppas att det inte märks allt för mycket utåt =/   Imorgon ...

Presentation

Ett mål kan vara långt bort, för att nå det gäller det att kämpa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards