Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Petra - 26 oktober 2012 16:02

Fredag em kan man nog bli irriterad på vilken jobbig kund som helst - men när kunden man blir irriterad på i vanliga fall kommer, då går man och lämnar över till någon annan!
Jag längtar något otroligt till 18.00 och så vi kan stänga dörrarna, jag kan sätta mig i bilen och ta mig ut till reslöv. Väl där ska jag krypa ner i soffan med min minsta Älsklingspåg och inte göra många mer knop ikväll! =)

Av Petra - 25 oktober 2012 22:12

Ojdå, jag har inte varit igång en vecka och är redan dålig på att blogga - ops!


Idag har det inte hänt så mycket. Gick uppför sent, stressade mig igenom stallet, stack till jobb duktigt sent, hade en helt ok dag där, hem och har sedan dess typ bara suttit i soffan. Hade ingen som helst energi till att gå ut i dagens skitväder och motionera hästar. De förtjänar lite lugnt =P


Imorgon ska jag äntligen få träffa min andra halva igen, galet hur mycket jag saknar att bara kunna åka dit och sen åka hem först när jag känner för det. Saknar att sitta och göra ingenting och snacka om allt mellan himmel och jord. Vi ses alldeles för lite just nu vännen - så snart jag inte har stallet längre så kommer ni inte bli av med mig <3


Nähä, dagens (o)intressanta inlägg är avklarat och nu ska jag ta mig ut i stallet och natta mina finingar! <3


Fina Våfflan! Alice som tagit bilden! =)


 


Av Petra - 22 oktober 2012 13:24

Ny vecka med nya uppgifter! =)
Dagen är ganska lugn, tog stallet i morse och är nu på jobb. Ikväll har jag bara en häst som ska motioneras, Flory, och jag funderar på att kanske longera/tömköra henne lite - kan hon behöva! Det går numera nästan helt obekymrat att svänga och hon har börjat förstå att man måste inte gå och bita sig i bogen heela tiden! ;) Men vi fortsätter kämpa på, förhoppningsvis tycker Ingela att det är skillnad när hon kommer upp sen! Kom precis på att det finns inga bilder på oss tillsammans - det får vi nog försöka fixa!

Våfflan får lite välförtjänt vila och Alice rider Micky idag, de skulle ut på en längre tur =)

Zorro för ett tag sen, ville INTE missa mig när jag gick ut i stallet ^^,<3

Av Petra - 21 oktober 2012 19:27

Som rubriken säger har det minst sagt varit en galen helg! Gårdagen innehöll mest hubertusjakt och idag har jag varit i stallet mellan typ 8-18.30 Jag har hunnit rida alla mina tre, lagom lugna turer med lite avvikelser! =P


Började med att rida Delandersrundan på Våfflan och Babe. V kändes lite lagom mör i kroppen men var ändå pigg i huvudet, vilket märktes med lite småskyggningar då och då! Var en lagom skön runda och Emma och jag satt mest och snackade skit hela vägen =)

Nästa omgång blev Micky och Newton. Med dem red vi åt andra hållet och tog Vasaholmrundan. Både hästar och ryttare njöt att få komma ut och Micky var såå glad att få slippa sin hage vilken han även blivit riden i de sista dagarna. Dock fick vi lite extra speed när en stor rottis i ett av grannstallen hoppade fram innnför en dörr och sen rakt ut på vägen bakom mig och bredvid Emma! Men underbara hästar som vi har blev de rädda då men nästa steg var de tillbaka "med oss" <3

Som avslutning red jag och Vilma en längre runda på Flory och Pika. Vi klättrade lite, red fel lite och red lite på kaninlandet. Flory var väldigt på och av i sin framåtbjudning så vi hade lite olika diskutioner om hur man ska gå när man är ute. Överlag är jag dock nöjd med henne =)

I övrigt har jag hunnit med mycket annat, sånt som man aldrig hinner i veckorna. Strött till de flesta av hästarna, skrubbat foderhinkar (eller ja, hällt vatten i dem igårkväll, resten gjorde Helena ^^,), hämtat foder, fixat med gödselstacken - tja, en blandad kompott =)


Lite bilder från igår!

Vi hade inga som helst problem att hinna med i tempot iaf ;)



 


   

Pusskalas i pausen <3


Av Petra - 17 oktober 2012 18:20

Nu jäklar ska jag se till att skriva - tror jag!


Tjoho, eller vad säger du Emmson? =)


Presentation

Ett mål kan vara långt bort, för att nå det gäller det att kämpa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards