Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg under februari 2013

Av Petra - 9 februari 2013 10:45

 


Imorgon kommer jag och Sassa att börja med våra nya program, som Sassa varit så duktig och satt ihop. Vi börjar såhär och om vi efterhand känner att något inte funkar så ändrar vi =)


De tänka programmen ser ut så här:

Program 1
Knäböj på boll med vikt
Bäckenlyft på boll
Insidalår 4A
Utsidalår 4B
Marklyft
Rodd
Bicepscurl i cc
Tricepscurl i cc
Situps på boll
Plankan

Program 2
Höftlyft
Sidoböj med hantel
Benpress i maskin
Vadpress i maskin
Skulderbladskontroll m. rep i cc
Rumpspark i cc
Rygglyft på matta
Situps på boll

Låg rodd

Axelpress

Wow

Av Petra - 9 februari 2013 08:24

Kolla in denna killen! Här ligger man Definitivt i lä, jisses! =O


http://m.youtube.com/watch?v=POdzasJklxw

Av Petra - 8 februari 2013 12:15

Snart börjar helgen, "bara" 6 timmar kvar! Min helg är som vanligt ganska fullbokad - Ikväll efter jobb åker jag upp till Ekeby och hälsar på pappa och Gittan, åker hem imorgon under dagen. Då blir det direkt till stallet och göra vad jag kan, hoppas på någon form av motionering med M men vädret/underlaget spelar ju stor betydelse.. På kvällen sen är det (förhoppningsvis) stortvätt hemma hos mor som gäller, då ska jag även köra lite träning framför Mello tänkte jag. Såg inte förra veckan pga jobb men om jag har förstått rätt så behöver detta programmet bara vara hälften så dåligt för att man ändå ska kunna skratta åt det =P

På söndag är det först  möte på morgon/förmiddag och efter det en dejt med Sassa på gymmet. För att sedan runda av söndagen ska jag åka och storhandla + laga ett par storkok av olika rätter - Tjoho..... Det är nog det tråkigaste jag vet att göra, ingen som känner för att hålla mig sällskap?! Bjuder på mat isf =P Bra recept mottages gärna, lättlagat men gott kan temat vara ^^,


 



Av Petra - 8 februari 2013 07:00

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet

Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Dag 5- Snyggaste kändisen

Två pågar man dreglar lite extra över ;)

Ian Somerhalder

Channing Tatum

 

   

 


Och faktiskt en otroligt vacker tjej! Nina Dobrev

 

 

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem1

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Av Petra - 7 februari 2013 17:03

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet

Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Tog sovrummet denna gången, det som var mest städat =P

 

     

Dag 5- Snyggaste kändisen

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem1

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Av Petra - 7 februari 2013 12:31

Jag har kört ganska intensivt nu ca 5 veckor och har därför beslutat att nästa vecka ska bli lite av en mellanvecka, låta kroppen återhämta sig lite efter de senaste veckornas joggning. Jag ska vara i gymmet "som vanligt" men istället för att följa löpprogrammet ska jag hålla mig till powerwalks och lättare pass på crossen. Mina tre inplanerade styrkepass kommer jag dock hålla, iom jag inte lyckats så bra med de sista passen så har den delen redan fått lite vila =)

Jag ska göra tre pwpass á 30 min på bandet där jag kommer ha lite motlut och ett inte allt för högt tempo. Sen ska jag försöka ge mig ut på ett längre pass utomhus, lite beroende på hur underlaget är. Utöver detta vill jag köra iaf två pass på Crosstrainern á 20-30min med lågt motstånd.

Nästa vecka ska jag även lägga lite extra tid på stretching, inte bara för att jag tränat musklerna utan även för att öka hela min rörelseförmåga. Jag märker enorm skillnad på min vighet sen jag började träna och ännu bättre kan det bli! Jag kommer aldrig kunna gå ner i spagat kanske men få ner knogarna i marken när man står upp ska väl inte vara helt omöligt =P




 

Av Petra - 7 februari 2013 08:38

Utan tvekan kan jag redan efter två gånger säga att mina morgonträngar är de bästa styrkepass jag gör! Delvis för att jag haft styrkerummet för mig själv, delvis för att jag har en helt annan energi! Konditionen går också bra, men det märks i kroppen att man inte riktigt ledat till sig än.

Idag blev det först löpprogrammet sen helkropp med fokus på axlar. Jag kunde stå framför spegeln och lyckades då få bättre koll på mina rörelser, oj vad olik jag är på höger och vänster sida! Höger gör jag bra koncentrerade lyft/drag medan vänster är lite överallt - detta tror jag beror på all sjukgymnastik med högern, där fick jag lära mig arbeta rätt! Blir kanske att ta och utnyttja det på vänsterarmen med. Det känns grymt bra i kroppen nu, men imorgon kan där nog vara lite träningsvärk =)

Nu ska jag äta upp min frukost - mango/annanas/passion+proteinmjölksmootie sen in på jobb och duscha!

Av Petra - 6 februari 2013 20:36

Idag har jag vila från träningen och är istället hemma och fixar. Har städat lite, glor på film nu och ska städa lite till när den är klar! Hade behövt torka golven men åhh så trist.!
Ska iaf ge mig på att fota lägenheten till nästa punkt på bild listan, även om det kanske inte blir optimala bilder på kvällen och med mobilen ^^,

Imorgon blir det ett tidigt pass på gymmet, redan 7 ska jag se till att vara där. Då blir det löpprogrammet och förhoppningsvis ett bra pass styrka - morgon = lite folk = gott om plats - äntligen!! =D

Ovido - Quiz & Flashcards