Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Petra - 4 februari 2013 15:45

Dag 1- En bild på dig själv + 5 fakta inte många vet


 


# Har 5 kuddar i sängen som jag växlar mellan, sover bara på en - vill ju inte platta till dem för mycket!

# Dagen jag fyllde 18 hade jag inte en tanke på att ta körkort inom det närmsta - lite mer än 6 månader senare hade jag det i handen.

# Har otroligt svårt att säga nej, inprincip vad det än gäller.

# Undrade vad jag hade gett mig in på när jag red Micky samma dag jag lagt handpenning på honom - han var tokig och mer i luften än på marken. Ångrade mig mer än 10 gånger den turen, som varade max 30 min! (Att det sen har gått bra kan ju faktiskt få komma med)

# Avskyr att behöva ändra i en planering jag lagt upp, får nästan ångest...


Dag 2- Din önskelista just nu

Dag 3- Bild på dig och dina bästa och närmsta vänner

Dag 4- Hur ditt rum ser ut

Dag 5- Snyggaste kändisen

Dag 6- Gamla bilder på dig

Dag 7- Vad var de senaste du köpte?

Dag 8- Mina favoritskor

Dag 9- Bild på ditt husdjur

Dag 10- Beskriv drömkillen

Dag 11- Dina mest använda teknikprylar

Dag 12- Någon du varit ett fan av

Dag 13- En gammal bild på dig själv

Dag 14- En bild på dig osminkad

Dag 15- Dina favoritväskor

Dag 16- Bloggar du alltid läser

Dag 17- Dagens outfit

Dag 18- Din favorit frukost

Dag 19- vad har du alltid i din väska?

Dag 20- Berätta om ett minne från en resa!

Dag 21- Favorit motton/ citat

Dag 22- En bild från en resa du har varit på 

Dag 23- En bild som gör dig glad

Dag 24- Dina mellannamn och vad du tycker om dem1

Dag 25- om jag vann en miljon skulle jag......

Dag 26- Berätta om ett sommarminne

Dag 27- Produkter och saker du inte skulle kunna vara utan

Dag 28- Dina 5 favoritlåtar just nu!

Dag 29- Något du längtar efter just nu

Dag 30- Dina favorit dagar på året

Av Petra - 4 februari 2013 12:30

Måndag:

Tömköra

Ev Styrka + cross

Tisdag:

Styrketräningsprogram + Löpprogram

Onsdag:

Promenad/Ridning/Vila

Torsdag:

Löpprogram + Styrka (Axlar, bröst, rygg)

Fredag: 

Promenad med M

Lördag:

Cross/PW

Söndag: 

Styrketräningsprogram med Sassa + Löpprogram

 

Lite osäkert denna veckan med, men blir nog mer bestämt ikväll/imorgon!

Av Petra - 4 februari 2013 11:29

Ojdå, hade jag en blogg!? Har varit en intensiv helg. Fira Perra på fredagen - Jobb hela lördagen - Hästar, träning och PetraEmmamys under gårdagen =) Har varit mycket men samtidigt en bra helg!


Igår kom Emmson, Lena och Hanna på besök för lite ridning - ja, för Hannas del då. Jag tyckte vi andra behövde lite motionering så drog med dem ut på Delandersrundan. Tog även med mig Lilleman så han skulle få se något annat än hagen för en gångs skull och vilken kaxig liten skitponny jag har =P Moppsade upp sig rejält emot hästar som vi gick förbi och lyckades faktiskt skrämma slag på flera av våra grannhästar - Liten är han, men fan så tuff!I övrigt gick rundan super. Starman skötte sig galant och Lilleman var riktigt duktig trots att S både travade och galopperade ifrån och förbi oss. Han hade full fokus framåt och trippade på hela vägen <3


Ja, jag har kedja på honom

Nej, inte för att han är hingst utan för att han blir så jäkla stark när han travar iväg ^^,               


När de hade åkt gjorde jag iordning M för ett barbackapass i hagen. Trodde han skulle vara full av energi men oj vad cool han var, nästan lite väl "sävig". Hade inte rikigt samma power och energi som han brukar men gick samtidigt framåt för egen maskin. Travade mest runt och försökte hitta en avspänd form. Gick över förväntan bra och flera gånger höjde han ryggen rejält så det kändes som om jag satt 10cm högre upp och han fick ett bra swung i bakbenen! Fina häst


     


Efter jag ridit klart Micky vilade jag en stund innan jag tuffade bort till gymmet med tron om att få ett bra styrkepass och ett sämre konditionspass med tanke på att jag varit kass i min fot i helgen. Men jag kunde inte haft mer fel! Blev ett kanonpass på löpbandet och uruselt med styrkan. Var folk på alla de ställen jag tänkt mig så kom av mig helt och fick inget flöde i träningen.. Aja, lite fick jag iaf gjort =/Får se om jag åker bort idag med och ta igen det som inte blev av igår + ev en stund på crossen =)


Avslutade gårdagen med att krypa ner med Emma framför hennes dator och kolla både senaste avsnittet Vampire Diaries och ett avsnitt Glee =)

Ovido - Quiz & Flashcards