Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg under januari 2013

Av Petra - 14 januari 2013 16:19




  


Insperation!


Av Petra - 14 januari 2013 10:35

 


Förra veckans sammanfattade träning =)

Utöver detta har jag haft 2 (eller 3) utsläpp och självklart vanlig vardagsmotion.

Av Petra - 14 januari 2013 10:15

Måndag:

Morgon, Promenad med M (1,53km 15min)

Kväll, Löppass i gymmet + cross

Tisdag: 

Styrketräningsprogram med Sassa + cross

Onsdag:

Gruppträning Core + löppass i gymmet

Torsdag:

Vila

Fredag:

Styrketräning hemma + promenad

Lördag:

Jobbar = hinner nog inte med något annat = vila..

Söndag:

Löppass + styrketräningsprogram med Sassa

Uteritt


Utöver detta har jag stallet som vanligt med minst 3 utsläpp. 

Av Petra - 13 januari 2013 16:54

Torsdag - Förutom stallet på morgonen blev det ingen motionering alls. Istället jobbade jag 9.15-23


Fredag - Magen levde sitt eget liv vilket resulterade till en till vilodag vilodag.. =(


Lördag - En bra dag! Löpning efter schemat, Sassas styrketränings program och en tur på heden!
Jag valde att konditionsträna först och styrka efter så benen var lite lätt möra när jag satte igång. I övrigt gick allt bra och såå nöjd jag kände mig när jag åkte därifrån! =)


Söndag - Tömkörde Micky med Alice på dagen och på kvällen åkte jag, mamma och Göran till Törringe och dansade till Donnez. Blev en del danser men inte så många som jag egentligen hade velat - måste tuffa till mig när det gäller att bjuda upp =P

Av Petra - 10 januari 2013 12:56

Gårdagens core pass var sådär lagom tufft, jag är nog bra mycket starkare än vad jag tror. Var vissa övningar jag fick göra lite halvdant men i övrigt kämpade jag på ordentligt =) Var ett bra pass och har redan bokat in samma nästa vecka.

Innan gruppträningen gjorde jag även mitt löpprogram och kände mig bra i kroppen, lite öm i benhinnorna första stegen men det lättade snabbt.


Idag kan jag i vissa lägen känna träningsvärk i magen och ryggen men absolut inte konstant. Benhinnorna är lite sisodär men tror det beror på mina skor, de är inte rätt för mina fötter.. Får kanske bli ett par ordentliga jobbeskor, är så jäkla dyrt bara=P 


Idag kom även mitt paket från Sportamore. Hämtade det på lunchen och hann bara prova hörlurarna, men de satt super, iaf det lilla jag hoppade runt. Så jäkla gött det ska bli att kunna ha musiken och ändå slippa sladden!! =)

 

Av Petra - 9 januari 2013 12:13

Måndag:

Tömkörning av M ca 20 min

Löppass i gymmet - börja följa programmet

Tisdag: 

Morgon, 25 min promenad med M - 2,5 km

Kväll, Styrketräningsprogram i gymmet med Sassa

Onsdag:

Gruppträning Core + löppass

Torsdag:

Vila

Fredag:

Styrketräning hemma

Lördag:

Löppass + styrketräningsprogram

Uteritt heden

Söndag:

Dans


Utöver detta har jag stallet som vanligt med minst 2 utsläpp. 


Av Petra - 8 januari 2013 15:34

Nu har jag bestämt mig att det ska hända grejer, har sagt det många gånger förr men denna gången ska jag hålla det! Jag har något att kämpa för och se fram emot, mer än bara känna mig nöjdare med mig själv och orka mer - Den 2 juni åker vi till Turkiet och tills dess vill jag ha uppnått lite mål.



  1. 1.En stadigt liggande vikt på 62-65kg
  2. 2.Ork/flås att springa 5km i normaltempo
  3. 3.Slimmare kropp och mer muskler
  4. 4.Äta hälsosammare/nyttigare
  5. 5.Fortsatt hållt mig ifrån godis


1. Det här målet är det jag kommer se som "minst" viktigt. Jag måste gå ner i vikt ja - men i takt med att jag kommer i bättre form kommer jag även bygga muskler, de väger mer! Det viktiga med det här målet är att jag kan arbeta bort det fett som sitter på fel ställen, för att mina leder (och huvud) ska må bättre. I takt med att vikten minskar hoppas jag även att självförtroendet ökar. Jag når troligtvis det här målet om jag kan uppnå/hålla de andra 4.


2. Jag har alltid tyckt om att göra saker som kräver lite eller ingen tankeverksamhet, joggingen är en sådan. Tyvärr har jag aldrig riktigt tag i min kondition för att känna den riktiga glädjen i att springa, utan att tycka det är för jobbigt. Det ska bli ändring på det! En hjälp för att jag ska klara detta målet är ett 12 veckors löpprogram. Ett program där jag 3 dagar i veckan ägnar 15-30 min åt löpträning. Jag kommer även försöka närvara på gruppträningar på gymmet och vid de tillfällen jag är på gymmet använda mig av cykeln och crossen också =) Jag kommer försöka varriera mina träningar så jag springer både ute och inne på löpband.


3. Denna punkt är nog den jag sätter högst upp när det gäller att vilja uppnå. Dels för att min kropp behöver det men framförallt för mitt huvud. Jag vill tajta till hela kroppen men framförallt över rumpa, lår och mage. För att lyckas med detta kommer jag utnyttja mig av styrketräningsprogram både hemma och på gymmet. 


4. En "enkel" punkt. Ska försöka hålla mig till lagad mat och inte halvfabrikat. När jag lagar mat ska jag se till att göra en extra portion till morgondagens lunch med. Frukost ska jag se till att få i mig på ett bra sätt, ofta via smootie då det är lättast för mig att få ner på morgonen. Kommer inte följa någon speciell diet mer än sunt förnuft. Försöka äta mycket protein och sallad - byta ut vissa produkter till fullkorn och hålla mig ifrån sånt med väldigt mycket socker i.


5. Har på söndag inte ätit en enda godisbit på 10 veckor, det ska fortsätta! Jag har inte nolltollerans på kakor/glass/läsk men helt klart finns det en gräns på det med. Något måste jag få unna mig med =)



Nu kör vi!!

Ovido - Quiz & Flashcards