Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Petra - 15 april 2013 20:30

22 September 2013 - Vill ni umgås med mig får det bli innan dess, för efter kommer jag mest troligtvis vara död! =P


 


Jag och Sassa har bestämt att vi ska springa IFORM loppet. 5km tillsammans med en jäkla massa andra människor - det kan bli spännande! Tur jag vet att jag klarar längden, men jag kan ju definitivt inte hålla det tempot jag höll - isf är det väldigt stor risk vi blir sist ^^, Så fort jag är frisk igen blir det löpträning på allvar igen! Intervaller blandat med långrundor, ska försöka lägga upp en vettig plan.


Jag är så duktig och noggran med Micky hur han går och vilar, men med mig själv har jag mest gjort det som känts bra. Från och med (iaf) nästa vecka är det ändring på det och jag ska bli lika duktig på att planera mina egna pass =)


Det är väldigt långt kvar men ser fram emot det, ska bli väldigt roligt =) Meningen med det här är mest att ha en extra grej att sporra träningen med, absolut inte att "vinna"! En rolig grej tillsammans med en bra (tränings)polare, och en utmaning för mig själv.

Uppladdningen under lördagen kommer dock bestå av jobb, till mitt i natten! Kanske inte optimalt men va fasen, då är peppen uppe iaf! =D

Av Petra - 15 april 2013 14:35

Helgen har varit riktigt jäkla dötrist... Åkt på en förkylning som slog ut all energi och förutom de timmarna jag spenderade i stallet satt jag framför tvn tillsammans med Greys Anatomy, blev ett par avsnitt kan jag ju säga. Tyvärr valde jag ju fel helg att bli kass, bägge dagarna + fredag fanns det roliga saker att hitta på med roliga polare.  Dessutom min "sista" helt tomma helg innan semestern = definitivt då jag ville ut. Men jag var duktig och höll mig hemma, det var fan inte lätt =P Får ta igen det någon annan gång!


Lyckades spendera ett antal timmar i stallet bägge dagarna och stressade inte för fem öre, vet inte hur längesen jag gjorde så. Riktigt gött var det! =) Å trots sjukan asade jag mig upp på min fina häst bägge dagarna <3 Han var som en bomb i lördags, visste knappt var han skulle ta vägen med all energi! Dock utnyttjade han den (i stora drag iaf) rätt, dvs framåt och bakifrån! Hade ett riktigt härligt tryck i honom, tyvärr var han lite väl spänd och stel för att det skulle kännas 100% men utan tvekan hade jag en bra känsla. Var i paddocken för första gången sen innan skadan och trodde att han skulle vara lite tittig men nä - där hade jag fel! 

Gjorde inte så mycket mer än jogga runt i både trav och galopp bägge dagarna. Kände av formen lite och jobbade bort så mycket energi jag kände gick. Tyvärr är han otroligt stel åt höger, har alltid varit men nu efter vilan är det värre. Jobbade inte så mycket med det, nöjde mig när jag fick en mjuk känsla i handen. Resten kommer jag(vi) ta sen när han kommer igång mer. I övrigt kändes han superfin, vi har mycket att jobba med men där finns en bra grund iaf =)


 


Sötsak <3  

Ovido - Quiz & Flashcards