Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Petra - 7 april 2013 14:47

Har varit en väldigt bra helg =) skrev ett långt inlägg igår om den dagen men har försvunnit någonstans.. Får summera nu istället.

Började gårdagen redan kl 8 med att släppa ut och fixa stallet. Bland annat tog jag tag i Lillemans box och gjorde det mysigt till honom =) vid 10 kom Alice och vi gjorde iordning Micky tillsammans innan vi gav oss bort till "lilla galoppbanan". Där red först jag en stund i både trav och galopp sen bytte vi och Alice fick känna på honom och jag hjälpte henne lite men sånt hon kände de hade tappat under vilan =) Micky var lite spänd men oj vad fin när han slappnade av! <3

När vi var klara tuffade jag in till Lund och fick äntligen fixat ett nytt pass (bara 56 dagar kvar nu ;)).
För att slippa åka tillbaka till veberöd för att gymma lite så tog jag mig bort till högevall och actic där. Blev "bara" 3km jogg och 1km pw totalt. För 3 månader sen pallade jag knappt 500m jogg utan att flåsa - nu är 3km lite, trodde aldrig jag skulle kunna säga så! Gjorde även lite axel övningar. Gymmandet denna veckan har varit lite rörig men det rättar till sig till nästa =)

När jag var klar i Lund åkte jag ut till Reslöv för att fira Emmsons ålderdom. Blev en trevlig kväll med massa mat och snack =)

Blev kvar där över natten och så är vi inne på söndag!
Idag har det väl inte hänt så mycket. Tog mig ur soffan först efter 9, Emma åkte iväg vid 11 och runt halv 12 gick jag och Edvin ut på promenad. Hade egentligen bara tänkt gå men efter en stund kunde jag inte hålla mig. Först blev det bara korta intervaller jogg men efter jag hade vänt hem igen blev det 3 km sammanhängande - totalt slutade rundan på 8 km och 3 av det var nog gående =) Är nöjd med mig själv ännu en gång!

Nu busar Edvin runt på golvet och jag har inget mer på min agenda! Får se vad som händer efter Emmson kommit hem igen och jag är "fri" =)

På återseende =)

Ovido - Quiz & Flashcards