Motivation, vägen till målet!

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Petra - 20 april 2013 11:33

Ridningen igår gick helt ok. Jag gjorde det så oavancerat som det gick och höll mig ganska bra till planen - så fort övningen gick bra så byta. =) Hade en halvloj häst men som ändå hade energi, fick dock en hyfsat bra känsla så klöddade inte allt för mycket med honom. Bommarna tog han med ro men hinderna va lite roligare så där fick jag jobba lite mer för att få honom att vänta på mig och inte ta saken i egna händer =P Blev ändå ett långt pass då jag stannade i paddocken och "hjälpte" Ingela med Våfflan lite. De har bekymmer med högergaloppen och för att Ingela inte skulle tappa förståndet helt försökte jag med lite peppande ord där det behövdes =) Till sist fick de till det riktigt bra <3





Myskille <3


Idag släppte jag ut vid 9 och tog sen min gangster en stund på lina i paddocken - vilket steg den hästen kan få till när han själv vill!! Dösnygg verkligen <3 Gjorde inte så mycket av det mer än lät han trava av ev mjölksyra i en låg rund form (hade dessutom jobbet i telefonen pga fel på kortläsarna, kan ju säga så här: Gå inte runt runt runt med örat tryckt mot axeln för länge - då blir du värre yr än vanligt!!)



Snygging!! Ibland visar han sin bästa sida! <3


 


Inte så pjåkig tycker jag! =D


     

Ibland visar han sin sämre sida ^^,


Ovido - Quiz & Flashcards