Motivation, vägen till målet!

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Ikväll!

Av Petra - 19 april 2013 12:45

Fredag och oj vad jag längtat efter denna dag!!! Helgen är visserligen ganska fullproppad men vad gör det?! =D


Blev över 350 gäster igår på backen så vi hade att göra hela tiden. Självklart sjukt roligt när det är mycket folk, men 5 min att hinna ta en dricka eller gå på dass är ganska tacksamt också! =P Vilket som blev det en bra kväll och alla inblandade verkade ha gått hem nöjda! 


När jag slutat ikväll blir det till stallet för ett bom/småhinderpass tilsammans med Ingela =) Tog tid imorse och satte upp lite olika övningar på banan. Upphölja cavaletti i både trav och galopp, bommar på böjt spår och två småhinder att träna lydnad på. Min plan med dagens ridning är mest att få en mjuk häst som är lätt att kontrollera och lyssnar bra. Ska inte hålla på så länge/mycket på var sak utan så fort det går bra lägga ner det, finjusteringen får komma senare när han är mer igång.


Halvkass bild på hur banan såg ut i morse när jag var nästan klar =)   


Får se vad som händer efter vi är klara, om jag kanske smyger upp en stund på Flory med eller ej =P Vilket som ska jag iaf springa en runda innan det är allt för mörkt, sen är klockan typ sängen! Jisses - var tar dagarna vägen?!


Morgondagen börjar med utsläpp och motionering av Micky, får se om jag följer planen och tömkör lite lätt eller om det blir en skrittrunda - hänger lite på hur passet idag blir. Efter det kommer Nina och ska kika på honom. Nina är en equiterapeut som jag använt mig av flera gånger och är så nöjd med. Att hon sen är en god vän och uppfödare till Våfflan gör ju inte det hela sämre =P Tror hon kommer hitta något i bakkärran någonstans, men vi får se!


När vi är klara där styr jag bilen till Löberöd för fix av bil och sen middag ute på kvällen. Fråga mig dock inte var vi ska, för det vet jag inte än. Elysé eller Sandra är väl mest troligt, har bett om fondue =D Mums!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 18 oktober 2013 12:45

fJaha, då har även denna jobbveckan gått (snart iaf). Jag har hunnit med en hel del men ändå inte tillräckligt - när är man egentligen nöjd?! Man stressar runt och försöker få plats med så mycket som möjligt under dygnets timmar och glömmer nästan bo...

Av Petra - 15 oktober 2013 09:45

                 

Av Petra - 14 oktober 2013 20:15

Hade bearbetat Micky tillräckligt mycket i slutet av förra veckan att jag orkade ställa mig och beställa lite olika fotogrejer med han på.     Det blev en canvasbild:   En fotoagenda (bara ett utkast, totalt innehåller den 16 bilder):   ...

Av Petra - 14 oktober 2013 11:45


Nu har det varit tyst här ett tag igen, mest för att jag inte haft en aning om vad jag ska skriva.. Förra helgens händelse var riktigt tung men stenen över bröstet har helt klart lättat. Åkte hem till Emmson på lördageftermiddagen och placerade mig i...

Av Petra - 4 oktober 2013 11:14

Idag mår inte kroppen bra, varesig psykist eller fysiskt.. Försöker verkligen hålla humöret uppe och vara som vanligt mot kunderna men shit vad svårt det är... Bara att jobba på det och hoppas att det inte märks allt för mycket utåt =/   Imorgon ...

Ovido - Quiz & Flashcards