Motivation, vägen till målet!

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Resan

Av Petra - 18 april 2013 09:30

När det går från 47 till 48 dagar kvar blir man allt lite halvt tjurig.. Pratar så klart om vår resa! Fick mess av Gittan i tisdags som informerade att vår avfärdsdag hade flyttats med ett dygn, tjoho.. Fast som hon sa, då åker vi hem en dag senare med (sant men vill ju åka nuuu!! =P)
Aja - inte mycket att göra åt det. Istället är det bara att ta tag i chefen och informera att jag behöver en extra dag ledigt, fixa med hästarna då Alice åkt iväg på sin resa och ändra I tankarna. På det här viset får jag ju faktiskt en hel helg tom innan avresan, inte helt fel! Gott om tid att få klart det sista och kan gosa en dag extra med mina djur.


Har inte tänkt så mycket på det innan men detta är första gången jag kommer vara ifrån från dem så långt bort så länge. Var ju i Dalarna förrförra sommaren men det är ju ändå Sverige, enkelt att ta sig hem om det hade behövts. 

Det har börjat snurra många "tänk om det händer", är man knäpp eller?! Jag vet att de kommer ha det toppenbra, att Alice och Ingela kommer ta hand om dem precis lika bra som om jag själv gjort det. "Problemet" ligget nog lite i att jag alltid har uppfostrats med att de är mitt ansvar, därför kommer jag nog aldrig riktigt att släppa kontrollen.. Och är man mer än 300 mil bort, då har man inte så mycket val! =P


Äh, dags att sluta fundera över detta och bara se fram emot en trevlig resa, när den än blir av =)




Pst - Nu är det faktiskt bara 46 dagar kvar ;)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 18 oktober 2013 12:45

fJaha, då har även denna jobbveckan gått (snart iaf). Jag har hunnit med en hel del men ändå inte tillräckligt - när är man egentligen nöjd?! Man stressar runt och försöker få plats med så mycket som möjligt under dygnets timmar och glömmer nästan bo...

Av Petra - 15 oktober 2013 09:45

                 

Av Petra - 14 oktober 2013 20:15

Hade bearbetat Micky tillräckligt mycket i slutet av förra veckan att jag orkade ställa mig och beställa lite olika fotogrejer med han på.     Det blev en canvasbild:   En fotoagenda (bara ett utkast, totalt innehåller den 16 bilder):   ...

Av Petra - 14 oktober 2013 11:45


Nu har det varit tyst här ett tag igen, mest för att jag inte haft en aning om vad jag ska skriva.. Förra helgens händelse var riktigt tung men stenen över bröstet har helt klart lättat. Åkte hem till Emmson på lördageftermiddagen och placerade mig i...

Av Petra - 4 oktober 2013 11:14

Idag mår inte kroppen bra, varesig psykist eller fysiskt.. Försöker verkligen hålla humöret uppe och vara som vanligt mot kunderna men shit vad svårt det är... Bara att jobba på det och hoppas att det inte märks allt för mycket utåt =/   Imorgon ...

Ovido - Quiz & Flashcards